Sunday, April 17, 2005

مواجهة الذات

حسب أبي النقود التي اوفرها ...
كان المبلغ قليلا جدا مقارنة براتبي
قال لي انني يجب ان اعزل جزء للمصروفات وجزء للتوفير و بذلك كل كم كذا شهر أكون قد جمعت مبلغا" معينا" لكن يبدو انني أصرف اكثر من ذلك ...
الآن قررت ان أضع قائمة بكل ما اصرفه كي استطيع ان اعرف كيف اقضي على نقودي بهذا الشكل ..
شكرا يا بابا ..منك اتعلم ...أما لماذا لا تأتي الافكار الجيدة الى ذهني من تلقاء نفسها فلابد ان خللا وراثيا ما قد اصابها أو طفرة ...لماذا لا افكر جيدا بحق الله ؟ اشمعنى كل اللي حولي في البيت اذكياء ؟

8 Comments:

At April 17, 2005 3:55 pm, Blogger Khalid said...

walla do you want the truth?
maybe cause life is boring now since there isnt any safe place to go and we dont feel safe leaving our houses most of the time, so everone invents his own winsa, some eat swets, some spend money buying things they dont need to bring some joy, some spend more time on the net, i do all the three:))
heh:))
but you know what is the best way?
think of somethign you really really want to have, make it somethign expensive, and then set a time limit to buy it, that way you make yourself save money, or, decide that you have to collect a certain figure to donate it to whoever you like, any charity work, and then put a time limit and start saving, this way you will feel guilty for spending any money for yourself, heh:))
me*

 
At April 17, 2005 5:07 pm, Blogger Tara said...

1-some eat sweets
2-buying things they don't need
3-spend more time on the net.

and I do all the three ,too.

و أنا حاطة هدف اني لازم اجمع مبلغ حتى اقدر اسافر بالصيف .
ما يحتاج لي تحفيز اكثر من ان اتذكر ان الحرارة راح تكون فوق الخمسين درجة و بدون كهرباء

يللا ...الله كريم

 
At April 18, 2005 12:19 am, Blogger BLUESMAN said...

سلام
منذ مدة وأنا أفكر في هذا الموضوع لقد اعتدت صرف المال بدون اكثرات الي ان حدث طارئ فوجدت نفسي في ضائقة مالية
اعتقد ان السيد الوالد علي حق

 
At April 18, 2005 12:20 am, Blogger Khalid said...

hehehe:))
agollich hay il allah kareem malti tara, y3ni trade mark:p
allahkareem.blogspot.com
walla khosh fikra, wen nawya inshallla ha99ef?
:)

 
At April 18, 2005 2:11 am, Blogger Muhammad Aladdin said...

صدقيني حاولت اعمل زيك مافيش فايدة.. معرفتش.. انا كده و ح اموت كده
انا بحب كده
انا مش وش كده
انا كده و نص
انا كده أو كده
طبعا كل التهييس ده من تأثير الفقر
ربنا يرضي علينا
:)

علاء

 
At April 20, 2005 9:12 am, Blogger Tara said...

ريحان
فعلا لو حصل اي شي طاريء
الله يستر
بس الحقيقة هي انني لا ابذر كثيرا
انما هو الدينار العراقي حالته مزرية


خالد
طبعا
الله كريم
مسجلة لك
انا استعاريتها بس

بالصيف وين اروح ؟وين اروح ؟
نفسي اشوف الكعبة المشرفة والله
و نفسي اشوف مصر
بس ما مقررين اي شي
اكيد حسب اهلي
و ع الاكثر راح تصفى سوريا او الاردن


علاء
انا اعتبارا من اول هذا الشهر صرت اسجل مصروفاتي كلها من الكبير للصغير
على الاقل صرت اعرف كم صرفت
ولحد الآن ماشية اوكي ..ضمن المسموح

انتة فقير ؟
انا شفت بلوجك غني جدا جدا

 
At May 08, 2005 5:56 pm, Blogger Muhammad Aladdin said...

"انتة فقير ؟
انا شفت بلوجك غني جدا جدا "

يخليكي ليا يا رب.. ده من ذوقك بس


علاء

 
At May 08, 2005 6:00 pm, Blogger Muhammad Aladdin said...

و مصر تنور يا فندم
:)


علاء

 

Post a Comment

<< Home

Free Web Site Counters
Free Web Site Counters